mandag den 29. november 2010

Mini Donuts


Forleden dag faldt jeg over denne donut-bager i Fakta og den måtte jeg bare have med hjem. Den blev prøvet igår og resultaterne blev faktisk meget gode. Man kan jo pynte dem som man vil... Igår havde jeg bare lige det mest traditionelle pynt i skabet - krymmel og frugtfarve. Men jeg forestiller mig, at de vil være lækre med hvid glasur og revet chokoladedrys. Det må jeg prøve næste gang.
De får en utrolig sød lille størrelse i denne her donut-bager - lige børnestørrelse til en børnefødselsdag eller lign...

Denne opskrift fulgte med donut-bageren:

4,5 dl mel
1,7 dl sukker
2 tsk. bagepulver
1/4 tsk. revet muskatnød
1/4 tsk. stødt kanel
1 tsk. salt
1,7 dl mælk
2 æg
1 tsk. vaniljesukker
1 spsk. fedtstof (smeltet smør eller magarine)
evt. lidt revet citronskal

Bland mel, sukker, bagepulver, muskatnød, kanel og salt i en stor skål.
Rør mælk, piskede æg, vaniljesukker og fedtstof i. Pisk ingredienserne godt sammen.

Meget nemt! Har man ikke lige sådan en donut-bager, så kan man jo altid bage donuts i ovn eller stege dem i olie :)

MetteSofie

2 kommentarer: