mandag den 15. marts 2010

Hvordan er det lige...?

Jeg sidder og kæmper med en sætterkasse og kan simpelthen ikke finde ud af, hvad den mest logiske måde at få tapetet til at passe i kasserne på er... Jeg har målt og tegnet, brugt bagepapir og klippet... Men så passer stykkerne pludselig ikke helt præcist alligevel! Skal der bare enormt meget øvelse til, før den sidder lige i skabet, eller findes der en nemmere måde? Hyggeligt ser det garanteret ud med de yndige tulipaner fra mine forældre og de skønne ark, men min tålmodighed er ved at slippe op...

MetteSofie

søndag den 14. marts 2010

Skønne Ira dåser....

Der er langt imellem Ira dåserne efterhånden... Jeg er vist ikke alene om at synes, at Anita Wangels udgave af Ira dåserne er skønne! - Men igår lykkedes det så endelig igen at finde et par rigtig fine dåser i helt fantastisk stand (alderen taget i betragtning).. De er næsten som nye.
Lørdag var så at sige en rigtig "møg-lørdag" hvad loppefund angår, trods vi kørte hele Øst Sjælland rundt! - Og så kan man jo kun grine lidt af, at vi fredag tilfældigvis kørte forbi et lille lokalt loppemarked her i Næstved og fik fyldt hele bilen med fund! Man er aldrig lovet gevinster, når man kører ud i denne branche, desværre ;)

Søndagen skal gå med lidt rengøring og besøg af mine forældre.. De kommer til en tår kaffe i eftermiddag. Så mens Thomas triller til genbrugsstationen med et læs affald fra hus og have, så vil jeg pakke et par ugletryk og nogle børnestole, der skal afsted med posten.

Rigtig god søndag til jer alle!
MetteSofie

onsdag den 10. marts 2010

Påsken nærmer sig...

- Og påsken bringer noget glædeligt med sig! Den 30. marts fylder jeg nemlig 25! Ikke at jeg glæder mig til at blive et år ældre, men jeg glæder mig altid som en lille pige til min fødselsdag.
Jeg synes dog, at der ligger flere tanker bag det at fylde 25, end det har gjort de andre år i tyverne. Som om det forpligter på en anden måde, når man kommer på den side af midt-tyverne.. - Så er man ikke længere barn, og ej heller helt voksen endnu. Faktisk en mærkelig mellemfase fra pige til kvinde! Det har jeg tænkt meget over på det sidste... Fødselsdagen får jeg dog lidt hjælp til i år, da min mor og jeg har besluttet at holde fødselsdag og påskefrokost sammen på een gang, så ikke vi skal samle hele familien flere dage i træk. Men der bliver garanteret rigeligt at se til for os begge alligevel!
Jeg har altid sagt og troet på, at jeg skulle have mit første barn og være gift som 25 årig... Men den holder vist ikke mere.. Og det er måske ikke så skidt i virkeligheden... For vi nyder jo livet som det er, og har en masse at se frem til og drømme om endnu :)

MetteSofie

mandag den 8. marts 2010

15 kroner og en klat maling...

Jeg brugte min søndag igår på at forvandle 3 slidte teak-borde til hvide skønheder :)
Jeg malede stort set hele søndagen, for at få dem færdige, trods kattenes forhindringer. Da jeg nåede til 3. lag og bordene stod fine og glatte i overfladen, så sprang den ene kat op på det ene og videre over på det andet og derefter ned på gulvet, og satte hvide poter overalt på stuegulvet!
Men færdige blev de, og jeg elsker resultatet! - De 15 kr. var godt givet ud :)

lørdag den 6. marts 2010

Gamle børnestole



Vi har været så heldige at finde en hel masse fine gamle børnehavestole. Bla. denne slags, som vi nu har 12-13 stykker af. Jeg synes de er rigtig fede som de står i original stand. Og det er jo i øvrigt på mode at fylde børneværelserne med disse originale gamle stole.. - Jeg synes det er skønt, at der kommer lidt historie og lidt sjæl ind på børnenes værelser!
Stolene har jo nogle år på bagen, så der er garanteret nogle, som vil sætte dem i stand med lidt lækker maling og tapet i ægte BoligLiv stil :)
Jeg har fundet stolene her i nye på Leikas' hjemmeside, hvor man også kan finde de eftertragtede Hukit stole i nye. Ret skægt at se, at de stadig bliver produceret!



Disse børnestole har vi også fundet nogle stykker af. Det er gamle børnehaveklasse stole.. Også vældig gode, og måske oplagte til lidt maling og tapetrester ;)
Jeg glæder mig til, at lægge dem på min nye hjemmeside, så de kan få nye kærlige hjem!

MetteSofie

En ny dåse til samlingen...


Jeg har fundet en af de skønne Ira dåser.. Denne gang med mint og lysegrønne farver! Den klæder en af æskerne jeg lavede forleden aften og står nu i soveværelset og pynter, mens jeg overvejer om den skal have lov at blive i huset ;)

Solen skinner ind af vinduerne og her er bare SÅ skønt herude på landet idag. Vi har været på loppetur i formiddag og skal intet andet end at hygge os og ordne huset lidt resten af denne lørdag. Måske der bliver tur til en lille gåtur... Naturen frister godt nok, når solen skinner.
Rigtig god lørdag!

MetteSofie

tirsdag den 2. marts 2010

Forår forude....

Jeg kan mærke at de lyse aftener hjælper på mit humør og bringer en smule mere energi frem, for hver dag der går i den rigtige retning mod foråret..
Her til aften går jeg og hygger mig med lidt småprojekter og prøver at få hjemmet til at falde på plads med pynteting og indretning af forskellig art... - Alt det vi endnu ikke rigtig er nået til endnu, trods vores 4 måneder i huset nu. Der har bare hele tiden været noget andet, der kom først... Men nu vil jeg bruge disse dejlige lyse aftener til at få gjort alt det færdigt, som går mig på til hverdag... Og man kan allerede så småt mærke en forskel fra før...

Samtidig går jeg og nyder udsigten til markerne og en smuk solnedgang, mens maden dufter fra komfuret.. - Det er Thomas der er igang, og jeg glæder mig til jeg om lidt skal smage det færdige resultat :)

MetteSofie