onsdag den 30. juni 2010

Rabarber te


Så er vi kommet hjem efter et par skønne dage i Jylland, og vejret er ligeså skønt herhjemme, som det har været på turen heldigvis.. Vi har overnattet på et lækkert hotel, der hedder "Hotel Guldsmeden", hvor man rigtig blev forkælet og alt var økologisk og lækkert. Vi fik en skøn rabarber te ved morgenbordet, som vi måtte ud at finde i Århus gader mandag morgen inden hjemrejsen. Og det lykkedes os at træde ind i den tebutik, som leverede te til hotellet. - Det var lidt pudsigt! Vi har nydt en kop af den velduftende te her til morgen, og kan klart anbefale den til alle jer andre ;)
Vi brugte lidt af tiden derovre på at jagte lidt lopper, men må endnu engang konstatere, at Sjælland er og bliver vist det bedste sted at finde de bedste loppefund. Der er langt imellem de fine ting i Jylland og priserne er tårnhøje. - Ikke ligefrem en fornøjelse, som herhjemme.
Vi har ferie resten af denne uge og tager to ugers ferie igen senere på sommeren, så der er en masse projekter at gå igang med. Idag skal vi have sat hegn op om vores køkkenhave, for vi har haft "tyve" på besøg og må desværre gå sommeren igennem uden vores hjemmedyrkede broccoli, som så fint var kommet op. Dyerene her i haven er åbenbart glade for broccoli. Øv..

MetteSofie

3 kommentarer:

  1. Måske var det Hans og Grete-te-butikken. Er det mon roibos-te med rabarber? Den elsker jeg i hvert fald.

    SvarSlet
  2. Hej Eva
    Jeg ved ikke om det er roibos-te, men det er en rød the med rabarber i hvertfald. Mine forældre smagte den idag, og min mor gættede også på roibos-te, så du har nok ret ;)
    Jeg er også blevet ret vil med den!
    Kh. MetteSofie

    SvarSlet
  3. Jamen rød te er roibos te, som dyrkes i Sydafrika. Jeg har været der, og det er små fine buske. Og det smager så dejligt, og er vist vældig sundt.

    SvarSlet