Det er ligeså smukt, som jeg håbede på det ville blive til sommer - da vi flyttede herud i november måned, og ikke anede hvad der gemte sig på markerne under sneen!
Ha en dejlig lørdag allesammen!
MetteSofie
Tallerkensmækkere er kommet udenfor
Vi skyndte os at finde havebordet frem idag efter arbejde, da vi begge fik tidligt fri og solen stod lige ned i haven... Derefter kom mine forældre trillende til en tår eftermiddagskaffe helt spontant... Vi fik spist lidt kagerester fra påskefrokosten og snakket haveplaner. Vi fik en lille sludder med naboen som fortalte, at der faktisk er gamle brosten nedenunder græs- og stenblandingen som vi skal have fjernet snart. Planerne var egentlig rullegræs i første omgang, men hvis der ligger brosten i hele haven ud til gårdspladsen, så tror jeg vi graver dem fri og nyder synet af dem i stedet for :)
Klip flere lag avispapir i den ønskede størrelse og rul enkeltvis hvert ark om din runde genstand.
Fold det sidste stykke, så bunden lukkes bedst muligt, stil genstanden op og pres bunden godt ud med et par hårde tryk, så bunden kan holdes lukket.
Fyld derefter potten med muldjord, så den er klar til at så i... Meget enkelt!
Efter en hård kamp hjem til gården igennem snedriver og et par flyveture med fuld fart på bilen, kan vi nu igen nyde sneen med positive øjne. Et øjeblik på vej hjem kunne jeg ane en negativ tanke omkring denne hvide vinter. Men bilen kom igennem med hiv og sving og vi kom hjem.
Det er da dejligt, når man står op, åbner vinduet, og mærker en dejlig blid luft trænge ind og ser er solen skinne ned på det hvide landskab! Så smukt....
Det har været en dejlig eftermiddag i selskab med mine forældre, som kom ud og gik en lang tur sammen med os i det dejlige solskinsvejr. Hvor er vi heldige at have sådan et vejr sidst i november måned! Turen gik langs små stier til vandet og en længere tur igennem skoven, hvor vi fik samlet lidt mos' og kogler til juledekorationer. Der er mange smukke detaljer i naturen omkring gården, selvom vi er sidst i november. Mange sjove bær, blommer mv. som synger på aller sidste vers for i år. En ting er helt sikker - Vi kommer ikke til at mangle brombær til næste år, da hele omegnen og skoven er spækket med kæmpe brombær buske.