lørdag den 30. januar 2010

Så smukt....

Det er da dejligt, når man står op, åbner vinduet, og mærker en dejlig blid luft trænge ind og ser er solen skinne ned på det hvide landskab! Så smukt....
Ha en dejlig lørdag allesammen!

onsdag den 27. januar 2010

Den ventede ugle...

Den ventede ugle er ankommet til gården, og jeg er meget imponeret over at uglen og resten af posten overhovedet er kommet frem idag. For vi var nær aldrig selv kommet hjem til gården for snedriver og biler i grøftekanten. Så efter en lille omvej, kom vi til vores egen lille grusvej, hvilken viste sig at være den bedste vej at køre på i hele Næstved og omegn idag. Den eneste vej herudaf, som ikke bliver ryddet, vel at mærke! Ja, det er skam ikke så dårligt at bo op af skoven, hvor vejen ligger i læ for snefygningen. - Trods folks advarsler om "vejen der ikke bliver ryddet om vinteren" ;)
Med uglen kom også et sødt kort med en lille hilsen og Puks eget design på endda! Tusind tak for uglen og kortet Puk. - Jeg vil tage uglen i brug med det samme :)
Aftenen skulle have været tilbragt i byen med min veninde, men vi måtte desværre aflyse pga togforsinkelser og snevejret.. Virkelig ærgerligt! - Men en aften med ugletegninger vil nu heller ikke være så dårligt... Jeg har lidt nye ideer i tankerne!
Ha en dejlig aften allesammen og pas på jer selv og hinanden, når i kører ud!
MetteSofie

mandag den 25. januar 2010

Ta daaaaa......

Så blev det endelig den 25. januar og tid til at trække vinderen af mit første ugletryk, som jeg har udlovet i min give away! Jeg er dybt imponeret og beæret over, at så mange har meldt sig til, og at der er så mange som kan lide mit uglebillede. Det havde jeg virkelig ikke regnet med. Tusind tak for alle de søde og fine kommentarer i alle har lagt, og rigtig hjertelig velkommen til alle de nye læsere. I takt med, at I har meldt jer som nye faste læsere her, så har jeg også haft muligheden for at stifte bekendtskab med en masse nye blogs og kreative mennesker. Jeg glæder mig rigtig meget til også at kigge lidt nærmere på jeres hverdag og kreative input!


Men først... Den heldige vinder!
Thomas har endnu engang trukket en heldig vinder i den godt rystede pose... Og jeg kan love jer for, at vi var spændte med så mange lodder i posen. Jeg ville ønske at der kunne have været mange flere vindere, men I andre har måske heldet med jer næste gang, jeg udlodder noget :)


Vinderen af mit første ugletryk "Colourful Owl" blev: Bournonville
Rigtig hjertelig tillykke Bournonville... - Send mig en mail med din adresse, så er der et uglebillede på vej med posten til dig! :)
MetteSofie

søndag den 24. januar 2010

Dagen derpå.....

Der har ikke været meget liv i huset herhjemme denne søndag, imodsætning til igår, hvor vi havde hele huset fuld af gæster, som kom og var med til at fejre at Thomas fyldte 30 år i mandags. Det var en dejlig fødselsdagsfest med god mad, som vi havde tilberedt hele eftermiddagen og de mennesker vi elsker og holder af! Thomas mor og bror blev og sov, så siden de tog hjem ved 14.30 tiden idag, har den bare stået på sofahygge og film. Den bedste måde at samle kræfter på inden det igen er mandag morgen.
Det er ikke en helt almindelig mandag for os imorgen.. Vi har 1 års dag, som vi skal fejre med god mad imorgen aften.. - Og så er det jo dagen, hvor min udlovede ugle skal finde sin nye mor :) Så det er sidste chance for at melde sig til min give away, inden jeg imorgen aften trækker en vinder!

Blomsterne her over er værtindegaven fra min mor og far igår. De ved at vi elsker farver, og havde bevidst fået sammensat en farvestrålende buket til os.. Jeg synes bare den er helt fantastisk. Folk er så bange for at blande farver sammen i buketter, og holder det ofte i en farvenuance... Jeg synes det ser fantastisk ud! :)

Rigtig god søndag aften til jer alle derude i blogland!
MetteSofie

onsdag den 20. januar 2010

Med et twist af loppefund




Jeg elsker at sætte nye og gamle ting sammen i stuen og lege med farverne, som her...
Mine "Canada" lænestole er fra 40érne og er designet hos Fritz Hansen af Christian E. Hansen. De får lov at stå i deres originale klassiske design.
Fuglebillederne er henholdsvis et sort/hvid tryg og en ægte akvarel - begge af Mads Stage, og skålene og vasen er henholdsvis Kæhler, Holmegaard, Arabia og Bjørn Wiinblad.
De gamle plakatbogstaver er fundet i en rodekasse på loppemarked og er meget dekorative, når ikke jeg bruger dem til mine malerier.
De to teaktræs stole med sort læder har vi arvet fra min venindes mormor, som ikke længere havde plads til dem. - og to mere magen til! Man kan være heldig engang imellem :)
MetteSofie

mandag den 18. januar 2010

Fødselsdagshygge...

Thomas fylder 30 idag og har gået og hygget sig herhjemme i snevejret, mens jeg har været på arbejde... Der er blevet hygget i stuen i eftermiddag efter arbejde, og vi har været ude at spise her til aften for at fejre ham... Ingen af os er helt på toppen og vi har begge fået forspist os i byen, så resten af aftenen bliver tilbragt under dynen på sofanen. På lørdag skal vi holde fest for hele familien, så der vil være lidt forberedelser i ugens løb... Der skal jo lidt god mad og vin til, når man fylder 30 :)

Endnu en gang tillykke med de 30 år skat! Jeg glæder mig til at fejre dig rigtigt på lørdag! :)

MetteSofie

søndag den 17. januar 2010

Æble-marzipan godter

Igår aftes var vi begge så lækkersultne, så jeg klokken 22 gik igang med en mindre omgang bagning. - Ren improvisation, som vi jo plejer ;)
Det blev til disse små søde mundrette godter af en lille portion ganske enkel smuldredej, lidt æble skåret i små trekanter og en klump marzipan. Den slags skal ikke bage mere end ca. 15 minutter i ovnen, så der kom hurtigt godter på bordet.. - Og de blev revet væk!

Jeg lagde først en god klump marzipan i bunden af hver af mine mini-muffinforme, dernæst æblestykker og så alt det smuldredej der kunne være på toppen. Jeg serverede dem med lidt cremefraiche der var blandet op med vanillesukker, så vi spiste dem med teske.
Resten af dejen, æblerne og marzipanen kom jeg i fire store muffinforme, som fik lidt længere tid i ovnen, og hvor jeg startede med et lag smuldredej i bunden af muffinformen også... Og jeg vil nok foreslå jer at prøve de store, hvis i skal lave de her, for de små er altså lige små nok efter min smag ;) - Men søde, ser de ud!

MetteSofie