søndag den 25. april 2010

Have projekter

Vi har været i haven idag, trods morgenen startede ud med et migræneanfald for mit vedkommende.. Efter et par timer i sengen og et par fodboldkampe mellem Thomas og min bror i formiddag, kunne vi gå i haven og fortsætte vores projekter med hjælp fra mine forældre.
Mine Tallerkensmækkere er blevet store nok til at komme med ud i haven, mens vi går og arbejder.. Jeg stiller dem ud et par timer af gangen så de langsomt kan blive hærdede... Synes de er blevet pæne store efterhånden og jeg glæder mig til de skal i jorden.

Min far havde lovet os nogle Dahlia knolde (Georginer), og de kom i jorden idag i det nye bed vi har lavet oppe på det stykke jord der hører til huset. Vi har sat pinde i jorden der hvor knoldene er lagt, så vi ikke får revet noget op med riven. Bagerst har vi sået en række Morgenfruer.. Det har været nogle af mine yndlingsblomster siden jeg var lille. Vi har altid haft dem i haven hos mine forældre, og de er super gode til buketter hele sommeren.

Her er vores køkkenhave projekt... Et stort grønsagsbed, hvor vi skal have sået salat, brocolli, porrer, løg og have lagt kartofler. Det er første gang vi skal prøve den slags, så vi er spændte på hvordan det bliver. Køkkenhaven er lagt på det bagerste stykke af det jord vi har.

Og så har min mor og jeg været igang med såpotterne her... Vi har sået to slags tomater, peberfrugter, persille og dild. Og får at fremskynde processen lidt, så kom min mor med denne glimrende ide, at lægge fryseposer om potterne, så det får en lille drivhus-effekt. Temperaturen bliver lidt varmere inde i posen og jorden skal ikke vandes nær så meget, som hvis det står og tørrer ud uden pose.

Tæpperne her er et loppefund fra igår... To dejlige vattæpper med blank overflade.. Den slags man kan vaske og tørre på ingen tid. De er blomstrede på den ene side og stribede på den anden side i dejlige pastelfarver... Overvejer lidt, om de skal have lov at blive i mit eget hjem :)
Det har været en utrolig dejlig weekend i haven, og jeg synes vi er nået langt. Man bliver træt på en helt anden måde, når man har gået udendørs hele weekenden og jeg tror vi kommer til at sove rigtig godt og tungt i nat :)
Fortsat dejlig søndag aften til jer alle!
MetteSofie

Ingen kommentarer:

Send en kommentar