tirsdag den 24. maj 2011

Jordbærmums - fra BoligLiv nummer 6


Jeg fik igår aftes lyst til at prøve en af opskrifterne fra det nye BoligLiv. Nemlig "Jordbærmums", som så fint blev serveret i gamle fine kopper i bladet. Jeg sprang de fine kopper over og serverede min dessert i Mano kopperne, hvilket også gav et skønt udtryk.
Opskriften er super nem. Jordbærene skal marineres i appelsinsaft i en times tid, men ellers er det en hurtig og lækker dessert. Det skal lige siges, at billedet er taget inden der blev drysset kanel på toppen. Der kan efter min mening sagtens tilsættes lidt ekstra sukker og kanel, ellers synes jeg at den græske yoghurt bliver lige syrlig nok til jordbærene. Vanillestangen havde jeg desværre ikke, så jeg brugte vanillesukker og pyntede med mynte fra haven :)


Er du gået glip af det nye BoligLiv kan du finde opskriften på siderne her på BoligLivs hjemmeside.
God fornøjelse!

MetteSofie

6 kommentarer:

  1. Det ser MINDST ligeså lækkert ud i dine kopper.

    SvarSlet
  2. Det ser godt nok lækkert ud! Og jeg har endda det nye nr., så jeg må da lige finde den opskrift :-)

    mvh. Martina/fiflerierpaafjerde.blogspot.com

    SvarSlet
  3. HUH det ser lækkert ud....nu blir jeg helt lækker sulten!
    Kh. Malene

    SvarSlet
  4. mums, det skal jeg da vist meget snart lave.

    SvarSlet
  5. Hvor ser det lækkert ud i jeres søde kopper:-)sjovt at vi lavede det samtidig:-)kram

    SvarSlet
  6. Hej Mette. Har de der jordbærmums ikke snart stået der længe !!! Knus

    SvarSlet