fredag den 4. december 2009

Kreativ med sukker...

I aften sidder jeg og hygger mig ved spisebordet.. Tiden flyver bare afsted, og der er så mange ting jeg gerne vil nå, nu hvor jeg for en sjælden gangs skyld er helt alene hjemme. Maling, kort og tapet er lige nu lagt til side, for jeg måtte bare give mig i kast med sukkerophæng og se hvordan resultatet ville blive... Jeg har klippet, klistret og drysset med sukker, og venter nu på, at mine ophæng tørrer, så der kan komme et bånd i hver.
Jeg har tænkt mig, at de skal op og hænge på en gren, jeg skal ud og finde i skoven imorgen formiddag. Hvis du vil prøve at lave nogle sukkerophæng til en grangren eller juletræet, så kig herunder..

Klip firkanter af et helt almindeligt hvidt papir, fold det til trekanter ligeså mange gange du har lyst og klip mønstre ligesom du laver et gækkebrev. Jo flere gange du kan folde papiret, jo flere mønstre kan du lave...

Smør lim på begge sider af papiret og vend det i sukker, indtil et godt lag hænger fast...


Lad dem tørre på et stykke bagepapir og sæt et bånd i, så sukkerpynten kan komme op at hænge. Spray evt. med lidt hårlak, så sukkeret sidder fast lidt længere. God fornøjelse :)
MetteSofie

2 kommentarer:

  1. Sikke en god idé - den må jeg huske :-)

    Hav en god weekend!

    SvarSlet
  2. Sikke en god ide Mette Sofie, den må jeg huske til næste år, for det var da lige til at finde ud af og så flot et resultat:)

    SvarSlet