søndag den 17. januar 2010

Æble-marzipan godter

Igår aftes var vi begge så lækkersultne, så jeg klokken 22 gik igang med en mindre omgang bagning. - Ren improvisation, som vi jo plejer ;)
Det blev til disse små søde mundrette godter af en lille portion ganske enkel smuldredej, lidt æble skåret i små trekanter og en klump marzipan. Den slags skal ikke bage mere end ca. 15 minutter i ovnen, så der kom hurtigt godter på bordet.. - Og de blev revet væk!

Jeg lagde først en god klump marzipan i bunden af hver af mine mini-muffinforme, dernæst æblestykker og så alt det smuldredej der kunne være på toppen. Jeg serverede dem med lidt cremefraiche der var blandet op med vanillesukker, så vi spiste dem med teske.
Resten af dejen, æblerne og marzipanen kom jeg i fire store muffinforme, som fik lidt længere tid i ovnen, og hvor jeg startede med et lag smuldredej i bunden af muffinformen også... Og jeg vil nok foreslå jer at prøve de store, hvis i skal lave de her, for de små er altså lige små nok efter min smag ;) - Men søde, ser de ud!

MetteSofie

3 kommentarer:

  1. Mmm.. bagt æble og marcipan :) så kan det ikke blive andet end godt

    SvarSlet
  2. Det bedste ved at bage i de små forme er, at så kan man uden dårlig samvittighed tage....nogen stykker, for de er jo så små :)

    SvarSlet