onsdag den 23. marts 2011

Madplan - Uge 12 "udskudt"

Madplanen for denne uge er desværre blevet udsat. Vi skulle ellers have haft "Tøm fryseren" - tema hele ugen, hvilket jeg havde glædet mig gevaldigt til! Men pga. influenzaen er vi kommet rigtig skævt fra start. Jeg har ikke rigtig haft lyst til det der stod på menuen og Thomas har været ene om at skulle handle og lave mad, når han har været kommet hjem fra arbejde. I aften er vi inviteret ud på flæskesteg og fredag går turen til København.. Så den er blevet mere eller mindre spoleret! En udskydelse til uge 14 er vist planen, for vi skal til bunds i fryseren.
Næste uge spiser jeg med hos mine forældre det meste af ugen, for der er jeg alene hjemme imens Thomas er på kursus i Bruxelles. Det bliver helt underligt at skulle undvære ham herude på gården så længe.. Men jeg har rigeligt at bruge tiden på, da jeg både skal have ordnet hus og have inden jeg holder fødselsdagsbrunch næste søndag. Jeg har egentlig fødselsdag den 30. marts, imens Thomas er væk.. Men han når lige at lande lørdag aften, så han kan være med når jeg holder fødselsdagen for familie og venner. 18 styks! Må nok hente lidt hjælp fra mine kære forældre ;)

Hvis I har nogle gode ideer til brunch-indslag udover det sædvanlige (æg, bacon osv...), tager jeg gerne imod ?! - Lidt ny inspiration er altid dejligt :)

MetteSofie

4 kommentarer:

  1. Mette.... der er da altid hjælp at hente sin dine forældre :0) Jeg syntes du skal lave bananpandekager mums... (og så måske finses boller ;0))

    pppssshhh Jeg har nu 2 gave til dig ha ha

    SvarSlet
  2. Når jeg laver brunch, laver jeg: citron eller blåbærmuffins, bacon, røræg, små pølser, baked beans, champignon stegt hele på panden, tomater: enten cherrytomater stegt hele på panden, eller store tomater, skåret i skivet, vendt i mel og stegt på panden, råkost af revet gulerod, lidt æble og citron, frugtsalat - dvs forskelligt frugt skåret i tern, pandekager (der både kan spises med sirup eller med frugtternene).

    Det er i hvert fald lige det jeg kan finde på.

    Men ellers... så google brunch på nettet, og se hvad caféer etc. har med i deres brunch. Der er sikkert nogle spændende idéer!

    SvarSlet
  3. Tina: Jaaa..Det er deeeejligt :) Hmm.. ikke dårligt, men bananpandekager! Bollerne, har jeg også tænkt på. Men det skal jo være et større ta'-selv-bord til 18 mennesker, så der bliver både brug for boller, brød osv!

    Camille: Lækre forslag.. Jeg plejer også at lave stegte tomater, det frisker alt det "fede" lidt op.. Jeg er igang med at bladre nettet og kogebøgerne igennem ;)

    Kh. MetteSofie

    SvarSlet
  4. Hej
    Jeg er helt ny blogger og faldt tilfældigt over denne side - hvor er den hyggelig. Jeg elsker at lave brunch og noget der altid imponere er små suffleforme(eller andre ildfaste små skåle), der putter jeg enten bacon eller lufttørret skinke i, så det er i bunden og op ad kanten. Dernæst en skive tomat og slår så et æg ud i. De bages i oven og er et super alternativ til bacon og æg.
    En anden idé er frøsnappere. Den nemme løsning er en færdig plade butterdej, hvor man smører remonce på den ene halvdel. Vender den anden over og skærer i strimler på ca 3 cm. Dypper i æg. Birkes på den ene side. Sesam på den anden og så drejer den nogle omgange og derefter i ovnen. Mums :)
    God fornøjelse og ikke mindst god fødselsdag.

    SvarSlet